Dones i pedagogia

image-149c89eebc35f0ddd77ad99e9c1763fd

L’editorial Claret i el Centre Edith Stein presenten, el dijous 30 de maig a les 19:30h, el llibre “Dones i Pedagogia”.

Dones que comparteixen una preocupació comuna: fer avançar la humanitat en direccions alliberadores i innovadores,  ja fos en el camp de l’acció social: Maria Raventós o Paula Montal; en el terreny metodològic: Maria de Maeztu o Maria Rúbies en el pensament científic, filosòfic; en l’exercici professional: Maria Zambrano, Dolors Monserdà o Alberta Giménez. En totes, la voluntat de sortir del victimisme, de transcendir les seves propostes, de contribuir al millorament del futur, de construir història i d’obrir-se a l’esperança. I, en totes, la voluntat de rescatar el millor que hi ha en cadascú de nosaltres i fer-ho emergir, de  creure en l’altre. Les seves aportacions son vigents i poden ser motiu d’interpel·lació tant en la nostra actuació educativa com en la nostra vida.

Aquesta obra recull el conjunt de ponències presentades a la Jornada  DONA I PEDAGOGIA realitzada a la Universitat de Barcelona i organitzada conjuntament pel Centre Edith Stein, la facultat dePedagogia de la UB i el Secretariat de Teologia a la Universitat. Mostra els itineraris intel·lectuals i el magisteri de grans personalitats femenines del segle XIX i XX, dones de conviccions fondes que, a la seva manera, han fet pedagogia i han estat capdavanteres en els processos de transformació social i pedagògica en els que van viure. Totes tenen un tret en comú: es tracta de dones arrelades a l’humanisme cristià i a la seva espiritualitat, motor i fonament de les seves orientacions vitals i de les seves produccions.

La presentació anirà a càrrec de:

CARME PANCHÓN

Vicerectora d’Administració i Organització de la Universitat de Barcelona i  Professora de la Facultat de Pedagogia UB.

MAR GALCERAN
Dra. Pedagogia, Directora de les Jornades Dona i Pedagogia de la UB. Professora URL.

CONRAD VILANOU
Catedràtic del Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Universitat de Barcelona.

Modera: Francesc Grané. Director Centre Edith Stein.

Llibreria Claret. C/ Roger de Llúria, 5. Barcelona. Al costat de Plaça Urquinaona