RAMON LLULL, 700 anys. CRISTIANISME i ISLAM: diàleg en la mística, diàleg entre pràctiques de convivència

Divendres 6 de maig de 2016 us convidem a la Jornada: RAMON LLULL, 700 anys. CRISTIANISME i ISLAM: diàleg en la vida mística, diàleg entre pràctiques de convivènciaque organitza el Centre Edith Stein i la Universitat de Barcelona.  Els atemptats de novembre a París han fet emergir moltes qüestions relacionades amb el paper de les religions i l’espiritualitat a la vida pública. Mentre cristians, jueus i musulmans han iniciat camins d’estreta col·laboració, s’ha volgut identificar el fet religiós amb la violència fonamentalista (com es llegeix en alguns cartells de la Plaça de la República: “Al Déu imaginari: portes milions de morts!”). També hi ha l’intent d’estigmatitzar el món musulmà. En certs àmbits intel·lectuals i mediàtics es contempla l’experiència religiosa com una rèmora del passat oposada al progrés social. Ramon Llull (1232-1316) donà algunes claus fonamentals per abordar el moment actual, representant un cas paradigmàtic de la trobada de cultures. L'obra i la vida del beat contenen el germen del que avui dia s’anomena diàleg de civilitzacions i diàleg entre tradicions religioses.  Llull coneix a fons cristianisme, judaisme i islam i posa de relleu que no és possible un diàleg i una convivència entre religions sense anar a la comprensió més profunda de l’experiència espiritual de l’altre, compartint els camins i els itineraris que el porten a la seva vivència mística. Llull és el paradigma d'una nova forma d'estar al món, acceptant, comprenent, sense renunciar al més profund d'un mateix sense convertir-lo en alguna cosa inamovible. Aquestes jornades pretenen posar de valor com cristianisme i islam han conviscut i conviuen, de fet, amb pràctiques molt diverses de convivència reeixides. Experiència de diàleg fratern entre creients i entre religions. És imprescindible inscripció prèvia fent un email a:  secretaria.dpuniversitaria@gmail.com.

image-03aec10c47a860f115a27da095e338a2

image-5075fca580e19aa86cb9554e6a9fd15e