L'Humanisme en la reconstrucció d'Europa. Acollida i acompanyament als nouvinguts en educació, nova jornada acadèmica

Dijous 27 d'abril 2017. Organitzada per la Universitat de Barcelona i el Centre Edith Stein, de la Delegació de Pastoral

Aquest any commemorem el 60 aniversari de la signatura del tractat de Roma (1957), base de la Unió Europea. Un tractat que volia impulsar la reconstrucció i desenvolupament d'una nova Europa que es feia pas entre les cendres de la Segona Guerra Mundial. Però paradoxalment avui, després de tots aquests anys transcorreguts, sembla que tot retorni al mateix punt. Davant la profunda crisi política, econòmica, humanitària...estructural en la que Europa es troba immersa, cal preguntar-nos: què n'hem fet de les bases i els principis humans que la inspiraren? Com fer front a una globalització on el vell continent no pot continuar vivint d'esquena als drames i patiments del món? Quines possibles vies de resposta donar des de la formació, l'educació i la ciutadania en general?

La contribució de l'humanisme cristià en la construcció d'Europa, la relació entre drets i deures a partir de la Declaració Universal de Drets Humans, els processos de dol i l'acompanyament als nouvinguts, el paper de la universitat davant la situació dels refugiats, el compromís cívic i polític davant la crisi dels refugiats i l'educació en l'hospitalitat i l'acollida són alguns dels temes que s'abordaran. La Jornada es realitzarà a la Sala Sanvisens, al departament de Teoria i Historia de l'Educació del Campus Mundet. L'accés és lliure però és necessària una inscripció prèvia.

Inscripcions: Centre Edith Stein C/València 244, 3r. 934876363. Email: secretaria.dpuniversitaria@gmail.com

Descarrega't el cartell aquí.

image-3d8e698f053f6ef4587d9e093839980f